lördag 3 januari 2009

Kavalkad i tyger





















Som jag skrev tidigare var jag och K.S på Myrorna i Ropsten igår. Vi brukar åka din några gånger om året och det är sällan vi kommer hem tomhänta. Detta är vad jag kom hem med igår. Hela kalaset gick på 201 kr inkl en stor kasse. Självklart lyckades vi ju pricka in en dag då alla tyger och sybehör kostade 10 kr styck utan hänsyn till tidigare pris. Så det blev en massa tyger, två små roliga förkläden till barnen, en helt oanvänd prickig body, massa meter brunt bomullsband, ett klassiskt stickmönster och 3 meter handknypplad bred spets med hjärtmönster. Två av tygerna var från början stora 70 tals klänningar som jag klippte fria från sömmar. Det var långa och vida modeller så det kommer räcka till en hel del.

Kan även numera titulera mig som stolt ägare till en Sony Cyber-shot DSC - H5. Ja kameran kom efter lite om och men att flytta hem till mig. Har lite smått börja fota med den och det är kul när bilderna blir så mycket bättre och framförallt skarpare.

På pysselfronten finns det inte mycket att presentera du all tid tas upp av mitt kreativa Waldorf projekt. Så även om det inte märks här sys, målas, virkas och broderas det för fullt här hemma. Har nog en hel del timmar kvar men sen kommer bilderna.

2 kommentarer:

 
Besökare idag: