tisdag 30 december 2008

Nyårskläderna





Jag försöker hålla löftet om bättre bilder. Sydde Skorpans nyårskläder igår kväll men väntade eeenda tills nu med att fota dem för att kunna ta en bild ute i solen. Känns som om det var värt det för idag lyckades till om med min lilla skrutt kamera ta några bra skarpa bilder.

Bestämde innan jag började sy att jag skulle göra något snyggt men mest praktiskt då man ju faktiskt är ute ganska mycket på nyår. Overallen ska på och av och det blir lite spring. Så en matchande mysdräkt i sweet tyg blev det. Tyget är en stor stuv som jag köpte nu i dagarna från Ohlssons Tyger och Stuvar på Sveavägen. De har haft 25% rabatt på hela sortimentet i december. Muddväven är där ifrån oxå.

Mönstret är mitt eget. En vanlig omlott tröja som jag ändrat knäppningen på samt lagt till en luva med lite strutkänsla. Denna gång valde jag att fodra luvan med tunn chokladbrun fleece. Har även stickat ner de flesta sömmar med vanlig tvillingnål. De två tryckknappar som är inne i tröjan sitter på två isydda band så det inte syns från utsidan.

Tänkte att jag ikväll skulle sy en singoalla inspirerad topp och ett par blöjbyxor i grön trikå som hon kan ha till. Har sedan tidigare virkat ett par chokladbruna mokasiner med gräddvita skinnsulor. Tänkte att de skulle passa till så jag ska sy på samma chokladbruna muddar på dem så de sitter kvar lite bättre.

Så nu är det bara jag som ska kläs oxå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Besökare idag: