söndag 28 december 2008

Muddisar



Fick lite fnatt nu ikväll runt 00:00, skyller på spökena! Har ju en dotter som bara växer på längden och knapt märkbart runt maggen. Vilket har resulterat i att alla hennes köpebyxor i storlek 68 är lagom i benlängd men så stora att de trillar av i midjan. Så nu fick jag nog och sydde två par muddisar med 68 i benlängd och 56 i midjan. Verkar ju som om bebismodet är anpassat för små knubbisar. Byxor är otroligt trevligt att sy. Bara fem delar att klippa ut. Det blir inte mycket tygspill och det tar inte ens en timme att sy två par.

Båda paren har chokladbruna muddar från Tygverket vid mariatorget. Leopardtyget är från en liten butik i trosa som jag glömt namnet på och den randiga trikån är ett riktigt fynd från Myrorna. Mönstret har jag gjort själv, egentligen bara ett basmönster för byxor som jag breddat i benen och minskat i midjan.

Tycker det är så tråkigt att jag inte har en bättre kamera. Eftersom jag syr och bloggar nattetid är ljuset inte så bra och kameran sämre vilket resulterar i ganska dassiga bilder. Men just nu är det vad min ekonomi tillåter. Ska försöka fota lite mer dagtid och kanske utomhus. Bättre bilder ska det i alla fall bli. Bärmed basta!

2 kommentarer:

  1. älskar ditt kakfat, vilket lim använde du'?

    SvaraRadera
  2. Nu minns jag inte riktigt vad det hette men det har 4 h torktid och är superstarkt. Går att köpa på Clas Ohlssons. De har bara ett superlim som torkar så sakta och det var de jag använde så det borde inte vara så svårt att klura ut :)

    SvaraRadera

 
Besökare idag: