lördag 27 december 2008

Julklappar till mig!

Fick lite pengar i julklapp som jag skulle köpa mina egna julklappar för. Sagt och gjort! Detta är vad jag har beställt idag. Kommer nog bli lite tyg och en del sytråd oxå men detta börjar vi med. Ska ju även spara pengar, men de bränner lite i fickan. Började i alla fall med att beställa Ottobres lösnummer från 08 och 07. Blev två höstnummer och ett sommarnummer. De har bra basmönster som man lätt ändrar om till det man själv vill sy. Dock är de lite stora i storleken men det finns en mätguide i tidningens så man kan korrigera det innan man börjar sy.

Sen har jag länge gått och tänkt på att beställa vävda etiketter till de barnkläder jag syr. Har ju mest sytt för eget och vänners bruk men nu när jag börjat sy upp på beställning känns det som om det är dags att sätta ett namn och märke på kläderna. Valet föll på Inimini, så nu har jag designat och beställt dubbelvikta vävda tygetiketter (från http://www.mera.se/ ) med namnet och den ny reggade blivande hemsidedomänen http://www.inimini.se/. Än finns det inget där men kändes olustigt att beställa lapparna utan att ha domännamnet säkrat. Så nu är det i alla fall mitt. De hade julrea på Loopia så det kostade bara 9 kr. Bilden ovanför föreställer i alla fall hur etiketterna kommer se ut. Måttet är när man sytt fast dem 2,5*2 cm. På hemsidan säger det att de kommer ta 3-4 veckor så jag väntar med spänning på det färdiga resultatet.

Satt på julaftonsnatten och skissade upp den färdiga minikollektionen bestående av 3 par byxor, 2 klänningar, 4 tröjor, 2 bodys, 2 undertröjor, 1 kjol, 3 mössor och 2 kappor. Så nu ska jag börja med mönster till dessa. Hade tänkt att jag kanske skulle ha hunnit att sy upp prov på det mesta innan lapparna kommer för då kan jag börja sy den slutgilltiga kollektionen med snygga ettiketter. Skulle vilja vara helt klar i slutet av februari. Men vi får se, man vet ju aldrig vad som dyker upp emellan. Jag håller ju bara på med det som en rolig grej än så länge så mycket kommer prioriteras före. Så vi får se, vi får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Besökare idag: