onsdag 24 december 2008

Julkläder

















Skorpans julklänning är klar! Eftersom det är lite dragit i morfar och bonusmormors villa fick det bli en fodrad variant med huva. Använde ett omlott mönster och la till en kort puffärm med mudd. Klänningen är ganska kort eftersom jag inte är allt för förtjust i strumpbyxor utan ofta sätter på Skorpan kortare klänningar med ett par jeans. Så egentligen skulle man väl kunna säga att det är en längre tröja.

Det kinesiska tyget var däremot verkligen ingen höjdare att sy i. Tror nästan jag kommer att skippa att sy i det igen. Kanske som inlägg i runda fickor eller så men inga fler kläder i detta material. Repar upp sig bara man tittar på det. Glider och drar sig. Fy för det tyget helt enkelt.

Oj oj! Nu är det julafton oxå. Å det har varit det i hela 2 h och 16 min. Så god jul på er allihopa. Imorgon ska jag slå in alla julklapparna innan T, jag och Skorpan åker till päronen för årets 1:a julafton. På juldag gör vi om allt en gång till med andra familjen.

1 kommentar:

 
Besökare idag: