tisdag 23 december 2008

Raglan toppar











Nu mår jag faktiskt lite bättre. Eller så är jag bara glad för att jag är klar med två julklappar till. Utgick från ett Ottobremönster från vinternummret -08. Orginalmönstret är en raglantopp med lång balongärm. Jag kortade ärmen, gjorde dem något mer figurnära och la till tio cm på längden.

Tyget är från två herr t-shirts som jag klippt sönder. För att få ut denna storlek som är 116 cl krävs det minst en t-shirt i storlek medium. Ärmen gör att det krävs en del extra tyg jämfört med en vanlig holkärm. Har använt mig av fållen på t-shirten så jag slipper sy dessa. Halsrigningen och fållen har jag bara sytt med 4 trådig overlock söm. Hoppas kusin Z gillar sina toppar.

Nu ska jag sätta mig framför tv:n men en stor kopp té. Kusin A's julklapp får helt enkelt sys imorgon i samma veva som Skorpans julklänning. Ja så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Besökare idag: