måndag 22 december 2008

Vetevärmare














Titta nu blev det nya fina köksbordet jag fick i julklapp av T som blev bakgrund. det är ett Norden slagbord från Ikea med 6 st lådor under. Hemskt praktiskt och i dem ska jag sortera in alla mina sysaker. Min hobby/syhörna kommer ju inom kort få vika hädan för att vi ska ha plats med en egen del för barnen.

Men, men här är i alla fall de tre vetevärmarna jag sytt som julklappar till bonusmormor, gammelmormor och bonus gammelmormor. Gillade tyget som jag köpt på Ikea för ett par år sen så mycket att jag använde det till alla tre. Gjorde en mer fyrkantig modell för ömma ländryggar, magar och vader. De fick 5 kanaler som gör att vetet inte bara rinner till ena sidan. Det gick åt 6 stycken 500 g paket ekologisk bovete till alla tre. Hittade billigt på Coop för 19.90 så det blev inte speciellt dyrt ändå.

Har tyvärr åkt på någon form av influensa så just nu är det inte alls speciellt kul att behöva sitta uppe och sy. Är inte snorig, febrig eller har ont i halsen men helt matt. Känns som världens bakfylla för att vara exakt. Illamående, har blodtrycksfall och dundrande huvudvärk. För att inte min planering ska spricka måste jag ändå sy presenter till kusinerna ikväll oxå. För imorgon har jag satt undan tid för att åka in till stan en sväng och även sy Skorpans julklänning. Oooh underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Besökare idag: