onsdag 31 december 2008

Fynd från Myrorna




Igår kväll blev det en massa sytt. Började som vanligt ganska sent men höll ju på desto längre. På dagen gjorde jag ett besök på Myrorna. Skulle bara köpa rosa garn i lite olika nyanser men det blev garn + två meter av det rödrutiga tyget som jag sydde toppen av + en storblommigt 70 tals tyg i vitt, gult, orange och brunt. Allt för exakt 100 kr.

Tanken var ju att jag bara skulle sy den gröna toppen till Skorpan att ha under sin mysdräkt nu ikväll, men när jag hittade det röda tyget kunde jag inte låta bli att sy en till med långa ärmar av det. Hade ju redan röd muddväv hemma. Mönstret är en vanlig raglan tröja i storlek 62 som jag klockat, förlängt och breddat med 5 cm på mitten för vidden. Halsöppningen har jag gjort mer urringar och mudden rynkar ihop när den sys i och ger en klänningseffekt. Är inte helt nöjd med den gröna toppen men den röda blev jättebra. Mönstret är lite mer lämpat för ett stumt tyg.

Den ursprungliga anledningen till att jag skulle till Myrorna var ju rosa garn. Håller nämligen på med min andra Waldorfdocka. Denna är lite större och så långt ifrån traditionell man kan komma. Gissar att hon kommer vara ganska ensam i sitt slag. Men än får det vara en hemlighet. Kan dock ge en ledtråd om färgval: Gult, Orange, Rosa och Grönt. Barn gillar ju färg :)

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Letar varor till affär som ska öppna i påsk/sommar. Kolla gärna och vidarebefodra om du eller någon du känner kan tänka sig att sälja via oss.
    http://budget1.blogspot.com/
    mvh
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Å kul att du gillar det du sett. Ska självklart tänka på det samt rekomendera dig vidare om jag springer på något fint :)

    SvaraRadera
  3. Jag tackar.
    Fortsatt trevlig helg

    SvaraRadera

 
Besökare idag: