söndag 1 mars 2009

Vårkimmono


Har sytt så många kappor nu att det kändes som om det var dags för något nytt. Håller på att ta fram mönster till Inimini och kombinerade det med att sy en ny vårjacka till Skorpan. Valde en kimmonomodell och sydde den i ljust jeanstyg med röda kantband och stickningar. Jackan är fodrad med ljusblå flanell och har små vita vintageknappar i öppningen. Modellen går ner till knäna och har en trekvartsärm i lite vidare tappning.

Jag sydde jackan i storlek 74/80 så så fort det blir lite varmare kan hon ha den med nån fin stickad tröja under. Har varit och hämtat Drops möntertidningar i garnaffären så nu ska det banne mig mönsterstickas. Kommer nog slita mitt hår på vägen men skam den som ger sig...

2 kommentarer:

  1. Helt underbar "kimmono"!!!
    Bland dom finaste barnjackor jag har sett!

    SvaraRadera
  2. fin! jättefin till och med! nä, jätte-jätte fin menar jag!

    SvaraRadera

 
Besökare idag: