lördag 28 februari 2009

Landskapstyget...igen!





















Många pysselbloggare är väldigt förtjusta i alla nyproducerade 70 tals tyger från b.la Jofotex, nu har man sätt så mycket av dem att det nästan börjar bli lite tjatigt. Men bara nästan, så här är mitt första bidrag till "Åhh nej inte ännu ett plagg i landskapstyget!". Köpte det för ett bra tag sen men har inte valt att sy något av det för än nu. Upptäckte när vi var på öppna förskolan att om man inte är fast i sybloggsträsket känns detta tyg väldigt ovanligt och ingen hade sett det tidigare. Om de inte haft kläder/gardiner i orginaltyget själva. Så det blev en hit ändå och storebror på 4 år ville även han ha en tröja i samma tyg. Jag kanske till och med ska våga mig på att beställa lite bruna ugglor. I små mängder, till exempel som foder i luvor kan nog även jag klara av det...

4 kommentarer:

  1. Grymt! En beställning i vuxenstorlek (nåja, Karinstorlek) kanske? Tips till min födelsedag...

    SvaraRadera
  2. Så en 126:a ungefär då ;p

    SvaraRadera
  3. Ja, just det! Jag gillar när benmuddarna kryper upp mot knävecken!

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Men visst är det så, här i "sybloggsvärlden" är dessa tyger uttjatade, men för alla andra är de ju en nyhet!! :-)

    SvaraRadera

 
Besökare idag: