söndag 1 mars 2009

Tripp Trapp Trull

















Nu börjar jag sakta men säkert närma mig målet. Symaskinerna fungerar och jag har haft tid att sy flera saker till Inimini shoppen. Tanken är att jag under veckan ska börja lägga upp lägga in bilder så jag kan ha smygpremiär till helgen. Håller tummarna för att inte något ska komma ivägen.

Ikväll gjorde jag klart de sista detaljerna på dessa tre klänningar. En enkel förklädesklänning med tryckknappar på axlarna. Livet är sytt i turkos krimpline med vita prickar och kjolen i blommigt bomullstyg. Jag har använt bomullsband för att kanta fållen och fickorna och trikåband till halskanten. Det turkosa tyget är oanvänt 60 tals tyg från USA och det blommiga är ett återanvänt 70 tals tyg från Australien. E-bay är underbart!

Klänningarna kommer alla säljas i shoppen när jag öppnat och dessa tre i storlek 62-74-86 är unika i sitt slag. Blev bara tre i denna serie, mer räckte inte denna tygkombo till.

6 kommentarer:

  1. Fantastiskt. Och Kimonon är ju hur fin som helst *avundsjuk* ; )

    SvaraRadera
  2. Härliga sommarfärger! Lycka till med shoppen!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Så maffigt det ser ut med tre likadana klänningar!

    SvaraRadera

 
Besökare idag: