fredag 6 mars 2009

En liten flugsvamp





















Skorpan behövde en ny klänning/tröja. Jag brukar oftast kombinera denna modell med baggy jeans så vet inte riktigt vad jag ska kalla den. Valde att kombinera röd 60-tals crimplin med vita prickar och turkos velour.crimplin inte är skönt att ha direkt mot kroppen halvfodrade jag klänningen med vit mjuk trikå i livet och luvan med velour. Samma vita trikå fick återkomma som ärmar. För att underlätta av och påklädning gjorde jag en öppning med tryckknappar.

Modellen blev riktigt bra så ska nog sy ett par till shoppen i andra färgkombinationer också. Får ju snart en massa fin velour så då ska jag sy en massa kul...

1 kommentar:

  1. mmm, jag har nog sett dina lystna blickar mot min fina grönakappklänning med vita prickar! Men den får du inte sätta saxen i! Ha!
    Fint!

    SvaraRadera

 
Besökare idag: