tisdag 3 mars 2009

Snuttetrasan - Gosnos


Satt och fnulade på mönster till en snuttetrasa. Utgick från vad Skorpan gillar då hon skulle få orginalet innan jag sydde fler. Hon gillar i alla fall att bära omkring på sina saker och håller då i hörnet. Hon gillar även att stoppa öronen eller andra minder delar av sina gosedjur i munnen och tugga lite på dem. Sen har hon en mjuk kanin med två knutar på som är lite av en favorit. När jag kombinerade dessa tre kriterier kom jag fram till detta mönster.

Jag sydde ovansidan i mossgrön velour och undersidan i mjuk ärtgrön trikå. Stickningen runt om gjorde jag i guldtråd för lite glamm. För saker som både har orden Snutte och Trasa i namnet kan behöva lite flärd. Gosnos trasan som jag kallar modellen gick i alla fall hem hos Skorpisen och kommer att läggas till i min bloggshop.

1 kommentar:

 
Besökare idag: