söndag 7 december 2008

Grrrrrrr!














Prutt, skit och apskaft! Det är verkligen inte min dag (natt). Hämtade min overlock idag. Var glad att jag skulle hinna sy A.T's födelsedagspresent och gjöra klart Skorpans turkosa mjukisdress. Trär maskinen och vad händer. Trassel! Trär om, trassel! Trär om, trassel! Trär om, trassel! Efter en timme gav jag upp. Blev sur och sydde denna elefant efter ett eget mönster istället. Måste göra lite ändringar men grunden blev helt okej. Utgångsmönstret kommer från serien Sy och Handarbeta, Mjuka leksaker, 13 bandet. Ritade om det ganska mycket och förenklade benen som egentligen skulle ha trampdynor som kändes onödiga. Ville uppnå ett lite mer runt resultat och det lyckades jag med. Dock klippte jag mig i fingret så nu blir det inget mer syande ikväll.

Har även virkat klart det tredje av mina små odjur. Ska sy på ögon och huggtänder sen ska jag fota dem. Men det blir en uppgift för morgondagen.

Vill ha min ooooooooooverloooooooooooooooock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Besökare idag: