onsdag 10 december 2008

"minirastamonster"














Senaste dagarna har jag varit helt upptagen med att fixa mitt hår så det blir fint till jul. Har lååånga dreads så det blir lätt ett par dagars jobb när man sätter igång och "storstädar". Så det har blivit lite lugnt på pysselfronten. Efter att man suttit och virkat sina dreads är behovet att sätta igång med pyssel inte så stort.

Men jag tänkte att jag skulle lägga in en bild på de små virkade monsterna jag gjort. De är fri handsvirkade i bomullsgarn. Gjorda med virknål 3. Bestämde design allteftersom jag virkade. Ska bli fler små odjur med tiden men dessa är de första. Går ganska snabbt att göra och det går inte åt så mycket garn. Varje filur har en bjällra i magen och är stoppade med syntetvadd. Ska sy på ögon och huggtänder i filttyg så fort jag får chansen. För vem vill vara ansiktslös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Besökare idag: