fredag 12 december 2008

The Return Of The Overlock



Äntligen är overlocken tillbaka efter två vändor på service. Efter första gången fungerade den ju inte utan de hade missat en liten sak som nu är fixat. Egentligen fick jag maskinen redan igår men då hade jag och A.T händerna fulla med hårpyssel. Så idag blev det ny invigning. Mjukissetet jag klippt ut blev äntligen färdigt. Använde basmönster till byxor och tröja med raglanärm. Gjorde byxbenen vidare i benen och la till längre muddar. På tröjan fixade jag en stor dykarluva. Gjorde den längre i kroppen samt något klockad. Ärmarna kortade jag av och la till långa muddar. Resultatet blev en längre tröja som både funkar till byxor och som klänning till leggings. Setet är sytt i turkos velour med chokladbruna muddar och silkigt leopardtyg i luvan. Ska försöka fota skorpan imorgon eftersom jag tänkte att hon skulle få ha kläderna på lilla S namngivningsfest.
Nu ska jag ta och fixa en kopp te och börja skissa på nån form av babypresent till lilla S. Vet inte än vad men bilder lägger jag upp sen. Är lite inne på mössspåret men vet ej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Besökare idag: