tisdag 2 december 2008

Det blev en Mira



I går natt föddes Mira en liten tjej på ca 40 cm och tja, 300 g. Hon såg lite ledsen ut utan kläder så det blev en liten mysdräkt i plysch med huva. Skorpan har en tröja i samma tygkombination så det blir nog bra. Håret satte jag upp i två toffsar upptill men det syns inte så bra på bilden.

Som K.S sa var nog det svåraste att få till munnen. Gjorde nog 2 försök innan jag blev nöjd. Annars tyckte jag nog att det inte var så värst klurigt att få till kropp och hår. Hela arbetet tog nog runt 15 h. Då har jag räknat med tid för att sy kläderna också. Så nu är hon i alla fall klar och redo att skutta in i ett paket till jul. Även om Skorpan redan sett henne flera gånger när jag jobbat med dockan. Dock har hon aldrig fått hålla i henne och minnet när man är 8 månader är nog inte allt för bra. Tror hon kommer bli glad. Även om Mira nog inte blir riktigt poppis för än hon blir lite större.

Har en helt galen ide till nästa docka men de tänker jag inte avslöja än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Besökare idag: