fredag 27 mars 2009

JEANS JEANS JEANS



Har blivit lite mycket sytt till andra nu så Skorpans egen garderob har börjat eka lite tom då hon växt ur mycket på längden. Så igår kväll tog jag mig i kragen och gjorde nya mönster och sydde tre par muddjeans med besparingar och muddar. Skorpan e en liten smal rackare så jag måste nästan alltid göra egna mönster till henne. Kollade Ottobres storlekstabell och enligt dem har hon under storlek 50 i midja, rumpa och bröst, storlek 68 i benlängd och 74 i armlängd. Dock är deras mönster både stora och breda. Så muddjeans är perfekt, för då kan jag bara välja en mindre storlek på midjemudden.

Mitt swappaket har kommit fram. Min hemlis var Mallaching http://mallaching.blogspot.com/ och som tur var fick paketets innehåll godkänt av mor och son. Kommer blogga om det snart ska bara göra ett collage av bilderna först.

6 kommentarer:

  1. Har inte ditt Swap-paket hittat fram till dig än?!? Det skickades i förrgår ju....

    SvaraRadera
  2. Tassade upp till brevlådan nu efter jag läst din kommentar. Hade inte kollat den idag och självklart så låg en liten post avi där. Så jo det har kommit fram till postens utlämningsställe här i alla fall. Perfekt liten belöning att hämta det efter att jag skrivit högskoleprovet imorgon :)

    SvaraRadera
  3. Å vilken tur!! Jag höll på att få smått panik här och undrade om adresslappen ramlat av eller nåt så att det avsändarlösa paketet var ute och svävade i postlimbo nånstans. Då kan jag sova ikväll, bara smått nervös över mottagandet! Hoppas provet går bra!! :-)

    SvaraRadera
  4. Oj oj nu blir jag nyfiken :)

    SvaraRadera
  5. Vad glad jag blir att ha hittat din sida, fattar inte hur jag inte hittat dig förut?! Jättefina grejer du syr, och jag är galet kär i din inimini layout... :)

    SvaraRadera
  6. Har tassat runt på din sida en del men ibland e jag dålig på att skriva kommentarer. Blir ofta att man säger -Oh snyggt! men med en liten på armen blir det sällan mer än en tanke. Ska bättra mig :) Men välkommen till min blogg i alla fall. Kul att du gillar layouten i shopen, har blivit lite kär i Illustrator :) Ekobytets logga var ju riktigt cool den med!

    SvaraRadera

 
Besökare idag: