tisdag 20 januari 2009

Knickers



Fick för ett tag sen för mig att jag skulle göra ett mönster på knickers. Ja vanliga muddisar som slutar under knät. Inte för sommarbruk utan sånna som man syr i lite tjockare tyg och använder tillsammans med kalasbyxor eller leggings och socker. Bra till barn som Skorpan som växer mycket snabbare på längden än på bredden. Knickers blir ju inte direkt för korta på samma sätt som vanliga byxor.

Ikväll efter jag sytt klart "haklappen" fick jag för mig att sy klart dem. Allt var ju ändå ut klippt. Detta blev resultatet. Är faktiskt ganska nöjd men eftersom min overlock strular igen har jag sytt dem på min vanliga maskin. Känns ju inte lika proffsigt men blir ju hållbarn och snyggt på utsidan i alla fall. Har aldrig gillat synen av zigg zaggade kanter. La till ett par runda fickor med kantband och fodrade dem med brunrutig flanell om någon skulle få för sig och titta efter. Övriga tygvalet föll på ljusbrun manchester tillsammans med chokladbruna muddar.

Tänkte att dessa skulle vara söta med en förklädesklänning eller en stickad tröja. Om det är lika tråkigt väder imorgon, blir det nog dessa tillsammans med den virk/stickade tröjan jag bloggade om tidigare som blir Skorpisens outfit till fikadejten med K och lilla S.

2 kommentarer:

  1. gud va söta!
    och väldans välgjorda också som det verkar.

    SvaraRadera
  2. de ska du vara stolt över, skitfina!

    SvaraRadera

 
Besökare idag: