fredag 19 december 2008

Lp skålar














Det bidde några Lp skålar oxå. Går ju så snabbt och är så lätt men gör ändå folk glada. Helt enkelt de perfekta julklappspysslet. Köpte skivorna billigt på Myrorna (ja de e min hovleverantör av pysselsaker) och sparade omslagen för jag tänkte att de nog skulle kunna användas på något roligt sätt när jag ska slå in skålarna.

Jag använder ugnen när jag gör dessa. 150 grader brukar vara perfekt. För att kunna se när skivan blivit mjuk lägger jag den på en upp och nedvänd glasskål som tål värme. När skivan hänger som en blöt disktrasa över skålen är den färdig. Går snabbt, ca 1 min. Sen är det bara att välja om det ska bli en skål, kruka, lampskärm, konstverk, ja det kan bli lite vad som helst. Ska det bli en skål eller kruka kan det vara bra att ta en annan skål som man kan lägga skivan i så den får rätt form. När man e nöjd med veckningen är det bara att fixera skivan i ca 1 min tills den stelnat igen. Så var det klart. Vill man få bort hålet i botten kan man alltid klistra på en filtfot, sånna som man sätter på möbelfötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Besökare idag: