fredag 19 december 2008

Kakfat

Kunde inte hålla mig. Istället för att blogga om julklapparna efter jul bannlyste jag familjen från bloggen tills efter jul. Känns som ett smart drag för annars skulle det kanske inte bli av. Allt skulle slås in och inget bli fotat.

Här är ett kakfat jag gjort till min mor. Köpte delarna på Myrorna och monterade dem idag. Lite klurigt att få allt rakt men med lite ögonmått och en massa "backa några steg och kisa på avstånd" blev det bra tillslut. Sista problemet blir nog att slå in rackaren. Känns som om jag måste leta upp en passande låda och pula ner den med en massa skyddspapper.

Undrar vad folk gjorde innan superlimmet uppfanns?

Nu ska jag sätta på ugnen och göra några Lp skålar. Det är ju bara 6 dagar kvar till jul och endast 3 av 12 julklappar är klara så nu måste nissarna jobba. Eller i alla fall tomtarna på loftet *Ho Ho*

2 kommentarer:

  1. Jag gjorde ju ett till syrran förra året (du var nog med och handlade), inslagningen var helt klart det största problemet. Mitt var ju inte lika högt, men wellpapp och låda är mitt tips.

    SvaraRadera
  2. Jo det är lådda som är planen. Har sparat allt papper jag tog på Myrorna när jag köpte delarna. Så nu är det bara låddan som fattas. Men jag har en som har fel form fast rätt storlek så den ska jag nog slakta och bygga om med silvertejp :)

    SvaraRadera

 
Besökare idag: