tisdag 16 december 2008

Fornarina blev babybyssor

Köpte ett par Fornarina jeans på Myrorna för ett tag sen. Gillade slitningen på tyget och köpte dem för att klippa upp och använda till annat. Bestämde mig för att göra en "hängselmodell". Använde ett sparkdräktsmönster som jag modifierade. När jag klippte ut delarna använde jag mig av de delar som hade lite mer liv. Som nere på vänstra benet kan man se vart bakfickan har suttit då tyget inte är blekt alls där. Som magficka använde jag jeansens bakficka som jag sprättat bort. Fodrade byxorna med brunrutigt flanelltyg och valde chokladbruna muddar och axelband.

Som vanligt har jag pysslat nattetid och min kamera har ingen vidare blixt, så bilden e lite trist. Ska försöka ta en ny imorgon. Alltid lika kul att prova kläderna på Skorpan när hon vaknar på morgnarna Har ju ingen aning om de passar när jag syr för då sover hon ju redan sött.

Undrar var Blogger tycker att klockan e nu. Min är i alla fall 02:56. Å nu ska jag hoppa i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Besökare idag: