tisdag 17 februari 2009

Vantar i kvadrat




Äntligen är min overlock frisk och kry! Den har varit inne fyra eller fem gånger sen jul men nu äntligen är felet funnet och åtgärdat. Så nu syr maskinien av glatta livet.

Innan jag lämnade in overlocken den sista gången klippte jag ut alla delar till dessa små vantar. Delarna fick ligga ganska länge i en låda men nu är äntligen alla tio paren klara. Vantarna är fodrade i fleece som matchar mudden eller tyget på vanten. Mina favoriter blev nog de rosa, äppelgröna och gulbruna för de har glittertråd i tyget så de ser ut som små karameller. Hela bunten ska nu märkas med lappar för de ska till Inimini Shopen. Allt har ju blivit lite fördröjt nu men sakta men säkert håller jag på att bygga upp ett litet utbud så jag kan öppna. Tänkte fira med en utlottning när jag är klar för invigning så håll ögonen öppna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Besökare idag: