torsdag 19 februari 2009

Lilla solen


















Igår kväll sydde jag lite nya kläder till Skorpan. Vi ska till öppna förskolan idag och då är det alltid bra att ha något nytt som de inte redan sett. Lite gratis reklam så att säga. Har fått en del beställningar där ifrån. Satt och tittade på tyghyllorna länge innan jag bestämde mig vad jag skulle sy. Valet föll på en tröjklänning med toppig dykarhuva och långa ärmmuddar samt ett par muddtights. Hade velour i bränd orange från Sumpan och randig trikå från "hovleverantören" Myrorna hemma. Den gula muddväven från Ohlssons tyger och stuvar hade jag köpt i helgen för att ha till jeans.

Hade lite för lite av velouren egentligen så för att det skulle räcka till dubbel luva fick jag göra ena delen av små stuvar. Sex delar sydda på samma sätt på båda sidorna. Blev bra och såg planerat ut. Dock lyckades jag också klippa ut 2 delar fel i all hast men det löste sig bra tillslut.

För några dagar sen budade jag hem 200 paket knappar för 100 kr på Tradera. Blev så less då jag för ett tag sen skulle köpa 6 knappar och det kostade 135 kr. Då valde jag dess utom en billigare variant än de jag egentligen ville ha, men vanliga plast knappar för 30 kr/st köper jag bara inte. Så när jag kom hem från den shoppingturen la jag "knappbudet". Igår kom de med posten och det fanns många fynd i samlingen . Dessa är några av mina färgglada favoriter.

Förresten är det någon som har tips på ett bra sätt att fota kläder med huva. Är det två foton med fram och baksida som gäller?

5 kommentarer:

  1. Wow vilka fina saker du gör! Kul att hitta hit.

    SvaraRadera
  2. Kul att ha hittat till dig :) Va mycket fint du gjort. Gillar verkligen klänningen med huva, jättefin.

    SvaraRadera
  3. Håller med om att knappar skall man inte köpa styckevis på affär! Jag köpte en hel byrålåda en gång...

    SvaraRadera
  4. Då jag är så urusel på att sy knapphål har jag maskat och nästan alltid valt andra knäppningsalternativ. Men nu när jag bestämt mig för att bli bra på det här med knapphål upptäckte jag hur galet dyra de små rackarna var. Har levt i lycklig dimma innan och trott att en knapp ta mig tusan inte kan kosta mer än en femma. Men med mina nya kunskaper låter inte en hel byrålåda helt fel ;)

    SvaraRadera

 
Besökare idag: