torsdag 5 februari 2009

Överraskningslådan + SKRUTT












Idag var jag på posten och hämtade mitt paket. Hade köpt tyger på E-bay från en dam i Texas som gett upp sina planer på att lära sig sy så nu sålde hon alla sina retro 50, 60, 70 tals tyger i en enda auktion. Totalt var det 16 tyger där den minsta biten låg på ca 1*1 m. De flesta tygerna var större bitar. Lådan var stor och jag kände mig som ett litet barn på julafton när jag packade upp den på köksbordet. Alla tygerna är vintage men oanvända med orginalprislapparna kvar. Gillade alla tygerna men här är 4 av mina favoriter!

Ja det var det enda bra som hände idag. Ställde mig på eftermiddagen och klippte till alla delarna till 10 par små vantar. Min overlock kom ju tillbaka igår från sin 3:e service på kort tid. Så jag tänkte att nu skulle den sy sååå fint och bra. Första sömmen blir bara skit. Precis samma fel som jag lämnade in den för händer direkt. Många fina ord sas... Blev så arg att jag skulle skriva av mig lite här och vad hände då? Datorjäkeln hängde sig.

Så jag fick sätta mig och kolla på tv i 1 h. Ruskigt tråkigt...

10 kommentarer:

  1. Oj, det var djärvt att buda hem tyg från USA. Det hoppas jag att jag inte vågar. Då skulle jag ju måsta börja hålla koll på ebay också...

    SvaraRadera
  2. jättefina tyger!
    har allt kollat på ebay också men inte vågat köpa pga frakt.
    vad blev frakten tillslut?

    SvaraRadera
  3. Galning. Ge mig det rosa så ska jag inte skvallra till nån att du är en tok. Deal?

    För övrigt: vilken jävla skitoverlock du skaffat dig! Ska jag komma och slå den?

    SvaraRadera
  4. Hi hi nä det e farligt att börja ha koll på e-bay. Väntar på ett till stort paket från usa med 8 tyger och ett annat paket kommer från Australien. Konstigt nog är fraken billigare från Down Under än Usa. Jag budade hem ett tyg från Tradera i veckan. 1 m retro bomullstyg som jag fick för 50 kr. Inkl frakt gick det på 80 kr. Vilket betyder 80 kr/m. Lådan från USA innehöll 16 tyger på totalt ca 20 m. Budade hem den för 66 dollar = 557 kr. Frakten gick på 43 dollar = 363 kr. Så totalt 910 kr. Vilket är 45,50 kr/m. Så nästan halva priset från Sverige och tygerna var så mycket finare och mer ovanliga än det man finner på Tradera. Alla var dess utom oanvända. Så nej jag tycker inte frakten var så farlig :)

    SvaraRadera
  5. hmmm. farligt det där med tygberoende. nu blir man ju frestad. tur att min tygbudget denna månad är uppnådd...

    SvaraRadera
  6. Jepp livsfarligt. Har 4 auktioner som ska avslutas (och vinnas ;) Sen ska jag inte köpa annat än muddväv, velour, e-slöjd trikå och jeanstyg för än till sommaren. Dvs om man inte springer på något fint och billigt. Ska ju till Erikshjälpen imorgon... Da da da bortförklaringar av en medberoende :D

    SvaraRadera
  7. ja, just det! det som man köper på loppis och second hand räknas inte... det är ju så billigt.
    så är det!
    :-)
    //f.a.t.s
    (föreningen anonyma tyg shoppare)

    SvaraRadera
  8. Vart har de sitt nästa möte ;) Nu bär det av till Erikshjälpen, håll i hatten!

    SvaraRadera
  9. Jag har försökt det där med tygbudget men så är det alltid något fint tyg som springer fram till mig och ber att få köpt av mig. Klart man ska offra sig till tygbitens bästa?

    SvaraRadera
  10. Ha ha ja någon måste ju ta hand om de små stackars föräldralösa tygbitarna :)

    SvaraRadera

 
Besökare idag: