torsdag 5 februari 2009

Braxor & Mormorsrutfyndet


Idag gjorde jag klart hårdmallar till byxmönstret i storlek 74/80. Gisses vad mycket snabbare det går när man inte måste tänka på sömsmån och fladdriga mönsterbitar. Bara en hård mall som jag ritar av snabbt och klipper. Bra grejor när man syr lite trött. Idag klippte jag ut alla delar till tre par muddjeans i storlek 74/80. Tror inte jag orkas sy dem idag men nu är det i alla fall lättare att komma igång. Dessa ska till Inimini shopen så jag kan öppna den nu i februari. Vill ju inte att det ska eka allt för tomt i början.

I lördags tog jag en liten sväng förbi Myrorna. Gjorde ett riktigt fynd när jag fann en hel påse med 250 st färdigvirkade mormorsrutor med fästa trådar. I påsen fanns till och med två nystan av det blå yttergarnet för att sy ihop dem till en filt. Allt för en femtiolapp! Är väldigt nöjd med det köpet. Kommer bli en mysig filt.

Gissa vad min mor har gått och gjort. Hon har köpt en jättestor prästgård med flygel och stall i södermanland. Äntligen kommer det finnas plats att ställa upp vävstolarna och allt annat skojjsigt som legat och väntat på bättre tider i gömmorna. Tjo ho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Besökare idag: