lördag 7 februari 2009

Frustrationsvirkning!















Idag bar det av till Erikshjälpen. Tanken var att vi skulle vara där till öppning men vi var lite slöa i starten så det blev en timme senare. Har aldrig varit där förut men vi blev inte besvikna. Det var stort, välorganiserat och billigt. För min del gick kalaset på 300 kr och då köpte jag 8 tyger ett stort lok med två vagnar i trä från 50 talet och 4 små muggar och två små kannor i färgglad emalj. De tre tygerna på vänster sida är från dagens äventyr de andra tre är traderafynd som kom med posten igår. Totalt 3 crimplintyg, ett frottétyg och två bommullstyger. Just nu har jag lite nippran på just crimplin och kraftig 70 tals frotté.

I ren frustration över att jag inte kan börja sy på alla projekt jag har på g då min overlock e dum i skallen, eller han som gör service på den (har ej svar på den frågan än) virkade jag igår en liten basker. Gick så fort att jag dekorerade den med två blommor och blad. Blev ganska gullig. Nu tänkte jag att ja skulle sätta mig ner och virka en randig tax. Blev lite inspirerad av bilder jag såg på en blogg angående en tävling. Minns inte vart dock. Tänkte i alla fall göra min egen tolkning så vi får se vad det blir. Frustrationsvirkning here we go again!



5 kommentarer:

  1. Vilka härliga fynd! Jag älskar att man kan få så mycket för så lite pengar och sen endorfin kicken av att se allt underbart man har som i stort sett bara finns i ett exemplar.
    Jättesött mössa!

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd du gör ;-) . Helt klart avis.

    SvaraRadera
  3. Å tack! Just denna vecka har varit lite extraordinär :) Välkommen till bloggvärlden, försökte lämna en kommentar på din blogg men det gick inte :( Så då skriver jag det här och hoppas du ser det :)

    SvaraRadera
  4. Va? Gick det inte? Vad konstigt......vilken tur att jag gick in här då :-)
    Älskar din blogg!

    SvaraRadera
  5. Åh va glad jag blir. E ju ny på det här jag med så det är roligt när andra än bara mamma och kompisar börjar kollar in :)Tror inte det var fel på din blogg, snarare min skruttiga dator. Andra hade ju lämnat kommentarer. Hoppas du kommer trivas i sybloggvärlden!

    SvaraRadera

 
Besökare idag: