onsdag 28 januari 2009

Karmaklänning





















Nu är första klänningsmönstret till Inimini (mitt märke) klart. Blev riktigt nöjd tillslut. Här har jag sytt upp den i ett av de tyger som den kommer finnas till försäljning i. Ett lite tunnare återanvänt bomullstyg i senapsgult med tryckta blommor på. Till det valde jag chokladbrunt kantband. Jag har bestämt att göra modellen i tre längder. Tunika längd, kort klänning som slutar under rumpan och lång klänning som slutar på mitten av vaden. Den längre modellen kommer jag nog bara sy i storlek 86-92. På bilden är det tunikalängden.

Knickers-byxorna som jag bloggade om tidigare kommer även de finnas hos Inimini. Både med mudd i midjan och som hängselmodell, ev med dragkedja. Får se vad jag tycker blir snyggast. Tyckte i alla fall att karmaklänningen som var en duk i ett tidigare liv gjorde sig bra som klänning, speciellt tillsammans med knickers i brun smalspårig manchester.

Håller på med att designa Inimini Shopen nu och förhoppningsvis kanske den slår upp sina små "nätdörrar" i slutet av februari. Adressen kommer i alla fall vara http://www.inimini.se/.

4 kommentarer:

 
Besökare idag: