måndag 26 januari 2009

Dumma, dumma symaskin!


Hittade en rund duk på Myrorna för ett tag sen. Idag tog jag mig i kragen och sydde kappan som jag planerat. Är inte helt nöjd, men den blev okej i alla fall. Har fodrat den med gräddvit fleece som matchar muddarna perfekt. Lite svårt att se på bilden men kappan har två fickor och dold dragkedja. Mönstret är gammalt, gjorde det i somras och har sytt en röd kappa tidigare. Av stuvbitarna sydde jag ett par matchande vantar utan tumme som jag oxå fodrade med fleece. Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på att jag vaknar med bättre tålamod imorgon...

3 kommentarer:

  1. Kan du inte sy en i min storlek? Den va så himla fin!!

    SvaraRadera
  2. var det ditt fel eller symaskinens att du inte blev nöjd?;) den ser fin ut härifrån iallafall.

    SvaraRadera
  3. Ja berninan bråkade inte så när jag valde att sy på vanliga maskinen gick det bra. Ville sy den på overlocken men den gör bara en massa hoppstygn med vänsternålen. Grrr!

    SvaraRadera

 
Besökare idag: