fredag 21 november 2008

Små kalla tassar

Usch borde ligga och sova, eller i alla fall ta det lugnt på soffan. Känner att en förkylning håller på att smyga sig på mig. Men nej nej, varken sover eller vilar jag. Sitter framför datorn för att lägga in en bild på vantarna och hjälmmössan jag precis sytt klart. Skorpan sover sött så jag har inte provat dem på henne ännu.

Men här är de i alla fall. Båda är sydda i en vintagetyg jag köpt på Myrorna för 30 kronor (stor bit). Tyget är fyllt av små blommor i grönt, svart, brunt och gräddvitt. Mudden är chokladbrun och de är fodrade i svart fleece.

Hade inget mönster så jag ritade av lite kläder hon redan hade och höftade resten. Så ska bli spännande att se passformen imorgon. Det var lite pilligt att sy så smått på overlocken men det gick ändå snabbt och blev bra. Perfekt att sy när man fått lite spillbitar över av något snyggt tyg. Speciellt vantarna då det inte går åt mycket tyg. Å de går så snabbt att få ihop. Bra present när jag ska gå bort till någon med småttingar. Men de får inte vara allt för stora ungar för om de behövs en tumme blir det genast väldigt mycket pilligare. Så det skippar jag *ho ho*.

Nej nu ska jag kolla på Tv! Å inte virka eller någon ting, eller rättare sagt jag ska ge det ett försök. Dreadskepsen jag virkar men förlagt har ju dykt upp och det är bara en liten bit kvar. Dam, dam, dam...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Besökare idag: