tisdag 18 november 2008

Höstens pysselmani har bara börjat!

Nu är första syjuntan inbokad. Folket har fått sina inbjudningar, datum och tid är satt och tydligen ska jag stå för fikat. Tror jag ska vara töntig och baka saffrans cupcakes med förskostglassyr. Undra vad jag ska välja för kräk sött att dekorera dem med. Det är ju ändå runt första advent då så lite juligt kanske det ska vara. Vet än inte vad jag ska välja att ta med mig för pyssel. Funderar på att påbörja dotterns mobil. Som det ser ut nu har hon inget roligt över spjälsängen. Bara de blommiga lakansettet jag sydde i helgen (som jag förövrigt blev väldigt nöjd med). Har ju blivit lite såld på Amigurumi. Den Japanska trenden att virka små djur. Har ju hållt på med det långt innan jag viste att det var på modet men nu har det ju kommit ut en massa roliga mönster som till och med en mönsterhatare som jag kan bli inspirerad av. Måste bara gå till Panduro och köpa ögon, blanka små helsvarta ska det vara. Sen blir det nog nytt garn om jag känner mig själv. Men först kanske jag ska ta och sy klart de jag köpte nytt tyg till. Tur att det är ett par veckor kvar. Har köpt allt jag behöver till de två huvtröjorna till Skorpan. Den ena blir orange och cerise och den andra grön och brun/vit randig. Blir mönsteret jag ritade som jag tänkt mig kommer de bli så bra. Jisses vad jag tycker om min nya overlock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Besökare idag: