onsdag 8 april 2009

Lilla frotté samlingen























Alla tygtokar har olika favoriter. Själv tycker jag inte att retrotyger i vanlig bomullskvalitet är allt för intressant. Hittar jag något fint tackar jag självklart inte nej men jag syr hellre i andra tyger. Har under en period snöat in lite på retro frotté från 60 och 70-talet. Här är några av tygerna i samlingen. Två till är på väg hem till mig efter vunna Tradera auktioner. Ett av favoriterna är det blommiga i rött, gult. orange och grönt. Det är ett byte från snälla Mannagryn som fick en virkad keps till sin snygging till son.

6 kommentarer:

  1. Lite kul faktist, tänkte på dig och fick för mig att sy ett par Mustafabyxor i det tyget :) Har till och med varit och köpt extra muddväv. Om jag hade haft mer än 1,30 hade jag självklart gett dig 1 m ;)

    SvaraRadera
  2. superfina tyger!
    Jag har länkat till dig, hoppas dte är ok!

    SvaraRadera
  3. Det är helt okej :) Alltid lika kul med nya läsare!

    SvaraRadera
  4. Det är helt okej :) Alltid lika kul med nya läsare!

    SvaraRadera

 
Besökare idag: