onsdag 1 april 2009

Mitt swap paket till Mallaching
















Här är bilder på det hemliga paket jag gjorde och skickade till Mallaching http://mallaching.blogspot.com/ Klädesplagget jag sydde till hennes 1 årige son var ett par vändsydda jeans med fickor fram och bak och nedvikbar mudd i midjan. Fodret är mjukt återvunnet påslakan med stora blå retroblommigt i olika blå nyanser. Virkade även en liten kepa, live bilder med den på finns i Mallachings blogg. När ändå virknålen var framme blev det en varmkorv och dricka stoppade med syntetvadd. Sojakorv förståss :)

Utöver det egenhändigt tillverkade skulle det vara 1 m tyg, något som symboliserade vår, något gott och ett mönster. I paketet stoppade jag därför i en stuv ljusgrön velour och en bit grön vaxdouk med prickar, frön och ett riktigt retromönster. Mallaching ska gifta sig så vanligt godis var bannlyst så jag tänkte att lite gojibär doppade i nyttig mörk choklad skulle passa bra.

Paketet mottogs väl och hela swap erfarenheten har varit skoj så det blir helt klart fler.

2 kommentarer:

  1. Såg kepan på en annan blogg. Shit, vad den är snygg! Är det eget mönster?

    SvaraRadera
  2. Å tack :) Jag och virkmönster e inte riktning vänner så alla mössor jag gör e frihansdsvirkade. Försöker lära mig de där knöliga beskrivningerna :p

    SvaraRadera

 
Besökare idag: