fredag 13 mars 2009

Torsdagskläder
































Oj nu blev det många bilder. Igår var jag trött och bestämde mig för att inte sy några nya torsdagskläder, men runt halv tolv fick jag en knäpp och sydde ett par tajts, en klockad tröja och en klänning istället. Så idag är jag tröttare och har inte sytt ett smack istället.

Nu blev bilderna si så där. Alla velorkläderna är sydda i samma mossgröna velour från Tyvaruhuset i Kista med olivgröna muddar från Ohlssons Tyger. Först ut är tajts i eget mönster. Här är faktiskt färgåtergivningen ganska exakt.

Sen är det den klockade klänningen/tröjan. Ni som är uppmärksamma ser att jag bara lagd dit Iniminilappen. är lite snål med att sätta i lappar som ändå inte syns i Skorpans kläder. Den småländska snålheten kickar in. Jag vet ju ändå vart kläderna kommer ifrån.

Den lite suddiga bilden på huvtröjan är en gammal kreation som fortfarande passar. Samma yttertyg men med ett olivgrönt trikåtyg som foder och med guldfärgade stickningar. Även här är det strutluva och omlottknäppning med snöre. Mönstret är från Ottobres vinternummer 08 men jag har gjort om det ganska mycket och lagt till luvan och insydd resår i ärmsluten.

Sist ut är det en förklädesklänning sydd i det fina frottétyget jag budade hem för 60 kr på Tradera. Jag är mycket nöjd med detta köp och ska sy en till klänning till Iniminishopen. Till modellen valde jag fickor med lock och satte på gula knappar som dekor. Även knäppningen fick gula knappar. Dessa är dock bara på sydda ovanpå för att dölja de i sydda tryckknapparna.

Sist men inte minst har vi en livebild på Skorpan i sina nya velourtajts och huvtröjan. Tror jag fotade cirka 30 bilder på tre olika ställen för att få till denna bild. Inte för att just denna blev så bra utan för att den inte är suddig. För det e ta mig tusan omöjligt att fånga denna virvelvind med kameran...

1 kommentar:

  1. Så fina kläder. Frotté tyget var underbart, vilket fynd.

    SvaraRadera

 
Besökare idag: