onsdag 14 januari 2009

Triss i Manchestermonster!



Drömde för ett tag sen att jag hade gjort ett mönster och sytt sånna här monster. Drömmen var så verklig att alla detaljer var färska när morgonen kom. Så jag tog och gjorde ett mönster i verkligheten oxå. Har fått för mig att jag inspirerats lite av någon reklam på tv. I alla fall till själva kroppsformen, men är inte helt säker på vad som är verkligt/dröm. Gick i alla fall både snabbt och enkelt att göra dem. Kommer nog göra några justeringar ifall jag gör fler men de är bara finlir. Blev nöjd med tygvalet i alla fall. Att utom syntetvadden var saker jag redan hade hemma så det blev en billig pysselkväll.



Tidigare idag blev jag klar med alla delar till Skorpans tröja. Eller rättare sagt alla delar garnet räckte till. 4 st nystan Mark & Kattens Tuva i mossgrönt har gått åt och jag gissar att det kommer gå i alla fall ett till då jag vill ha en luva. Gillar ju inte att sticka men ville ha muddar på tröjan så jag stickade dessa och gick sedan över till virkade stolpar. Fungerar faktiskt väldigt bra. Virkar ju inte efter anpassade mönster utan använder vanliga sömnadsmönster. Lägger bara virkningen över mönsterdelarna för att se när jag ska öka eller minska. Detta mönster är från Ottobres vinternummer -08. Nu har jag spänt upp delarna på gamla soffan som ändå bara står och väntar på att bli ut skickad. Imorgon tänkte jag köpa lite mer garn och kanske ta och montera tröjan. Får se vad jag hinner med...

4 kommentarer:

  1. Jag tycker dom va jättesöta!

    Dom påminner iaf mej om de svarta monsterna i sluta-röka-reklamen som går nu.

    SvaraRadera
  2. Jaaaa det låter bekant :) Har suttit och kollat extra på alla reklamer nu för att komma på vad jag hittade idén! Måste kolla när deb går...

    SvaraRadera
  3. Jisses vad jag stavar illa...

    SvaraRadera

 
Besökare idag: