fredag 9 januari 2009

Min nya plånbok



Behövde verkligen en ny plånbok och har otroligt svårt för de flesta vanliga modeller. Tycker bara inte om dem och om jag hittar någon jag tycker ser okej ut slutar det alltid med att pengar, kvitton och kort har flyttat in i fickorna igen efter några veckor. Sydde en gång en liten sminkväska liknande sak i stor blommig retro plastduk. Den hängde med länge, för i den fick jag plats med allt. Den blev aldrig så full att den inte gick att stänga och den såg inte så där tråkig ut som alla andra plånböcker gör.

Så nu har jag sytt min första börs med knäpplås. Fick idén igår och köpte metal låset för 39 kr på Panduro. Tyget hade jag hemma. Tror det är ett gammalt fynd från Myrorna och jag inte minns fel. Senapsgul smalrandig manchester på utsidan och foder i brunt med vita prickar. Använde mig av lite vinrött kantband för att göra det hela lite roligare. Gjorde mönstret själv efter att jag tittat på lite bilder på Clasp väskor på Internet Var inte så klurigt så jag la till två innerfickor och ett fack för att det ska bli lite ordning där inne.

Det svåraste var helt klart att sy på metal låset. Tog en stund innan jag fick kläm på det men sen gick det bra. Dock väldigt tidskrävande för att vara en liten sak. Blev dock nöjd med slutresultatet. Så nu är det bara upp till bevis om den duger som plånka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Besökare idag: