måndag 24 november 2008

Imse vimse spindel














Natt, natteli, natt, natt.

För ett tag sen virkade jag denna spindel till Skorpan. Ett litet försök att avdramatisera de små djuren då hennes söte far e ganska så rädd för dem. Får se om det har någon lugnande verkan att se henne leka med "spindlar". Är inte allt för hoppfull dock. Tänkte i alla fall att jag skulle göra en kompis till fröken spindel men kan inte komma på vad. Har funderat på en fladdermus eller kanske en fluga. En fluga skulle vara ganska kul att göra mönster till och passar bra med färgerna svart,vitt och rött. Ju mer jag tänker på det nu tror jag att det lutar åt flughållet. Först ska jag bara göra klart den lilla krabat jag virkar nu. Den är turkos och vit men än vet jag inte om det ska bli en katt eller en rymdfilur. Mycket ambivalens i mitt virkande just nu. Eller så e jag bara trött :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Besökare idag: