onsdag 28 januari 2009

Segerdans!





















Tjooho detta slutar som en bra dag! Har deltagit i några auktioner på E-bay. Jagat tyger så klart, vad annars. Gillar de storblommiga 70-tals tygerna i bomull men har även en förkärlek för 60-tals polyester tyger. Dessa är mycket svårare att få tag på och när man väl gör det är det en klänning eller liknande som man får sprätta upp och återanvända. Större bitar tyg finner i alla fall jag sällan. På E-bay var det en auktion där en kvinna i Texas sålde hela sin 60-tals tygsamling bestående av 16 olika tyger. De minsta tygstyckena var på över metern och några på upp åt fyra meter. Allt detta var en enda auktion och gissa vem som vann! Det underbara var att jag fick hela samlingen för 350 kr och då var det ändå ett budkrig i slutet. Jag är så glad. Betalade samma sekund som jag van så förhoppningsvis kommer det ett paket om inte allt för lång tid. La la la...

Den andra och tredje bra saken som hände idag var att mina tygmärken kom idag och att jag hittade en massa bra bomullsgarn i fina färger på Myrorna så nu ska äntligen Skorpan få sin filt med virkade mormorsrutor. Även om den nog inte blir klar för än någon gång i vår.

Den femte braiga saken var att jag provsydde det nya mönstret jag gjort. Det blev helt perfekt en minimal ändring måste göras i mönstret vid ärmhålan på fram och bakstycke men det är allt. Sömnaden gick fläckfritt men jag blev inte så nöjd med trådvalet på stickningarna. Önskar att jag hade haft en ljusare röd nyans på tråden. Men i övrigt sitter klänningen som en smäck. Ska sy en till i finare tyg imorgon för att fira. Lägg märke till att det är det första plagget som sytts med nya lappen. Kunde inte hålla mig även om detta bara var ett provplagg.


















6 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket för din gulliga kommentar :)Har kikat runt på dina grejer och jag måste säga att du verkligen är superduktig.
    Gillar den här klänningen jättemycket.
    Lägger till dig på mina länkar för hit kommer jag garanterat tillbaka
    för inspiration.

    SvaraRadera
  2. Å tack! Det värmer verkligen att höra det från någon som själv verkligen är kreativ :D Kul att du vill komma tillbaka oxå för jag är inne på din blogg ofta. Både kollar själv och visar vänner.

    SvaraRadera
  3. Men du, vilken var den fjärde grejen? :) Vad det vår kommande syjunta?

    SvaraRadera
  4. ha ha den missade jag. Det får va den fjärde. Min tyckte vi skulle bjuda in henne och din mamma oxå :)

    SvaraRadera
  5. dEAR lORD! jag blir helt galen av att se allt fint folk gör! jag har i många år tänkt att jag ska lära mig, sy , sticka eller virka, men jag kommer bara inte igång. startar alltid på för stora projekt. typ. överkast, lekstuga eller sofföverdrag. haha de ser aldrig slutet. Vad ska man börja med?

    SvaraRadera
  6. Ja typ ett par fleecefodrade muddvantar kanske. Går på 30 min maaax :)

    SvaraRadera

 
Besökare idag: